Je bekijkt nu <strong>Golfreis 29 september t/m 6 oktober 2022 Costa Lisboa</strong>

Golfreis 29 september t/m 6 oktober 2022 Costa Lisboa

We gingen spelen op 3 prachtige en pittige banen gelegen aan de Atlantische kust, tussen Peniche en Nazaré.
De eerste dag was een lange reisdag met veel wachten; op Schiphol voor de controle, staking van de Franse verkeerleiding, een niet passende vliegtuigtrap in Lissabon en een zeer langdradige dame van het verhuurbedrijf van de bussen. Daardoor kwamen we pas rond half twaalf ’s avonds aan in het Sana Silver Coast Hotel in Caldas de Rainha en misten we ons avondeten.
Na een stevig ontbijt vertrokken we naar de West Cliffs golfbaan en de aanblik van deze baan maakte dat we de lange dag van gisteren snel waren vergeten. Wat een prachtige baan en uitzicht! We begonnen zoals altijd met een uitgebreide warming up en golfles om daarna de baan in te gaan. We konden er meteen tegenaan want doordat er onvoorzien extra golfers aan onze flights werden toegevoegd werd besloten om in plaats van Best Ball Stableford te spelen.
De volgende twee dagen speelden we Best Bal in drie flights, met wisselende samenstelling op de mooie banen Praia Del Rey en de door Seve Ballesteros ontworpen baan Royal Obidos, waarbij Rita steeds per ronde zes holes meespeelde.
De vierde dag was een rustdag (zonder golf) en bezochten we het oude ommuurde stadje Óbidos, dronken er koffie en genoten van een heerlijke lunch aan het strand bij Foz do Arhelo.
De volgende ochtend bleek Rob zich ziek te voelen en positief te testen op Corona. Frans wist via de receptie van het hotel een gitaar voor hem te regelen (Rob is muzikant), zodat hij wat afleiding had.
De volgende dag speelden we weer op de West Cliffs, met vertraging door een hardnekkige zeemist.
De laatste speeldag speelden we Vossenjacht op Praia Del Rey, die door de vossen werd gewonnen.
De avonden aten we in verschillende restaurantjes, met tijdens het eten de uitslagen en grappige prijsuitreikingen.
De laatste dag was weer een reisdag waarop we nog heerlijk lunchten aan de baai Lagoa de Óbidos, alvorens we terugreden naar het drukke vliegveld van Lissabon en zonder oponthoud terugvlogen naar Nederland.
Rita, bedankt voor je instructies en fijne begeleiding!